Help! Het bandje van mijn bh

BH bandjes leiden wel vaker een eigen leven maar die van mij zijn pas echt irritant. De hele dag laten ze van zich horen.

Wat doet het bandje van mijn bh?

Skwiek, skwiek, skwiek het ringetje om het bandje van mijn bh beheerst mijn gedachten als het belletje om de nek van een poes. Gek word ik ervan. Ik kan me levendig voorstellen wat een hel het moet zijn geweest voor dames 2 eeuwen terug. De hele dag het prominente gekraak van de baleinen van hun korset. Opstaan, zitten, voortschrijden zelfs ademhalen ontlokte dit irritante geluid als een deurbel aan de voorgevel.

Dat nu anno 2017 wij vrouwen nog altijd met dit probleem worstelen.

Nou ja, soms dan. Oke, heel eerlijk, alleen met deze bh. Net nieuw hè dus slijtage kan het niet zijn. Dochterlief heeft eenzelfde bustehouder in bezit maar zij heeft nergens last van. Zouden  dan toch mijn jaren gaan tellen? Ai, nu begeef ik mij op het gladde ijs van een heet hangijzer. Ik ben niet oud! Althans zo voel ik me niet. Ik ben (nog) geen raadseltje ‘de klokken horen luiden, maar niet weten waar de tepel hangt‘ voor Robert Schoemacher die een oude dame een borstlift geeft.

Alles heb ik al geprobeerd.

Bandjes strakker, bandjes losser, stukje stof onder de boosdoener, reepje plakband. Niets helpt. Nu hoor ik je denken ‘draag die bh dan niet‘. Hállo, het is gloednieuw. Dat is toch zonde?
‘Naar de kringloop?’ Nee joh, dan zadel ik een andere dame op met het skwiek probleem. Daarbij ik vind het een leuk dingetje en ik wil het gewoon aan (om?) en niet alleen maar naar kijken zoals mijn mooie roze jaren 50 pumps. Über schattig met strikje, doch alleen geschikt voor een evenwichtskunstenaar met rollator.

Help, wat te doen?

Behalve dat ik gestoord word van het geluid begint mijn omgeving ook al met opgetrokken wenkbrauwen mijn richting uit te kijken. Zelfs de kat loert verlekkerd naar mijn decolleté in de hoop een muis te zien opduiken. Serieus, dat kan toch zo niet langer? Wie heeft hét verlossende antwoord op dit knellende probleem?

Zodat ik weer tiet heb voor een ander blogonderwerp!

Auteur: fiktieverhalen

Ik schrijf over alles dat mij raakt. Emoties, gevoel, gebeurtenissen, actualiteit. Het maakt niet uit zolang het maar (r)echt uit mijn hart komt. In een column, gedicht of verhaal. Wil je iets aan mij kwijt? dat kan via fiktieverhalen@gmail.com Tip: Lees mijn "Wie ben ik" pagina

2 thoughts on “Help! Het bandje van mijn bh”

Geef een reactie

